Žáci se seznámili s klimatickým rozvratem, jeho příčinami a důsledky a poté zaznamenali bouři myšlenek, které v nich klimatický rozvrat vyvolává. Každý tým se chopil úkolu velmi originálně, žáci vytvořili myšlenkové mapy, krásné kresby, básně a další umělecká díla. Další úkol se zaměřil na počítání osobní uhlíkové stopy a navrhování způsobů, jak ji snížit. Přestože to může být pro mnoho z nás těžké, žáci se do toho pustili s vervou a někteří pro snižování osobní uhlíkové stopy vybrali snad všechny možné akce, které jedinec může, a hlavně v tom hodlají vytrvat: "v našem nově nastaveném chování, kdy produkujeme méně CO2 budeme určitě pokračovat a je důležité i v našich domácnostech k tomu vést ostatní členy rodiny."
Žáci se zaměřili na uhlíkovou stopu své školy. S odvahou se ptali pana ředitele, školníka či kuchařek. Nenechali se odradit prvním neúspěchem - např. když jejich anketa o plýtvání jídlem spíše odrážela odpovědi na kvalitu jídla, zvolili jinou cestu a seznámili spolužáky o CO2 lize a jejích cílech rozhlasem.
Úžasné výsledky dosáhli žáci při navrhování, jak uhlíkovou stupu svých škol snížit. S panem ředitelem domluvili neuvěřitelné množství věcí (např. výměnu kotle za úspornější, zavedení digitálních stravenek, aby se snížilo množství vyhazovaného jídla, na WC pouze studená voda, zachycení dešťové vody, domluvili si zapůjčení termokamery). Nezalekli se ani velké celoškolní akce na snížení uhlíkové stopy "Do školy na kole nebo MHD", do které se jim podařilo zapojit cca 90% žáků a učitelů! Některé týmy nezůstali u jedné osvětové akce, ale pustili se do toho naplno hned na několika frontách a zapojili vlastně úplně všechny. Skvěle vysvětlili ostatním proč má ochrana klimatu smysl a vybrali ty nejlepší důvody jako je budoucnost nás všech, láska k přírodě a ještě jako příklady uvedli, co dělají sami a že je to baví.
Žáci se dozvěděli o důležité roli půdy a biodiverzity pro ochranu klimatu. Pustili se do objevování "divočiny" ve svém okolí, zjistili, kdo všechno kolem žije a vnímali přírodu všemi smysly. "V naší divočině nám bylo krásně:-)".
V navazujícím úkolu žáci vyrobili vlastní biouhel a jeho zapravením do půdy přispěli nejen k uložení uhlíku a tím ochraně klimatu, ale také ke zplepšení kvality půdy. Na závěr se žáci pustili do systémových změn - napsali úžasné dopisy ministrům ČR ohledně Společné zemědělské politiky v EU, kde žádali o obnovu zdravé krajiny.
V průběhu celého roku žáci informovali své okolí o klimatické změně a svých akcích - na webu, instagramu, nástěnkách, ve školních časopisech aněkteří dokonce tvořili úžasná youtube videa. Skvěle nastavili spolupráci mezi mladšími a staršími ročníky, pořádali pro mladší spolužáky přednášky, vytvořili kvíz o klimatické změně a zorganizovali spoustu akcí. O tématech spojených s klimatickou změnou hodně diskutovali a přemýšleli - dívali se na téma klimatické změny komplexně, zapojovali kritické myšlení a přišli na to, jak vše souvisí se vším (i globální témata).