Vstup pro registrované školy

To nejlepší z ročníku 2022/23

Co všechno se týmům podařilo

  • spočítali uhlíkovou stopu, navrhli způsoby, jak ji snížit, a pak je sami uskutečnili
  • zorganizovali úklid částí města pro žáky školy i okolí, akce „Do školy pěšky nebo na kole“, „Zelený den“, „Den Země“, „Pěšky do školy", terénně-badatelsky-vzdělávací akci v přírodě  "Příroda nepotřebuje lidi - lidi potřebují přírodu", "Vegetariánský den" a "Den s nižší uhlíkovou stopou"
  • vysadili lesy a ovocné stromy
  • vytvořili pocitové mapy týkacící se ohrožení obce dopady klimatické změny a s návrhy na zlepšení v obci navštívili starostu
  • zamýšleli se nad uhlíkovou stopou, zpovídali prarodiče
  • s klimatickou změnou a možnostmi, jak ji zpomalit, seznamovali sebe, ale i své mladší a starší spolužáky
  • sepsali spoustu krásných dopisů ministrům, v nichž žádali o ochranu starých lesů a ukončení spalování fosilních paliv
  • připravili aktivity věnované problematice klimatických změn - a to včetně občerstvení z nízkouhlíkových pochoutek z lokálních potravin.
  • navrhli ozelenění parkoviště
  • zrealizovali ozelenění školní zahrady
  • zúčastnili se exkurze na biofarmu
  • vzdělávali se - věnovali se tématu cirkulární ekonomiky i greenwashingu
  • šli příkladem
Ukázky studentských výstupů: Textové výstupy:
Materiály neprošly jazykovou úpravou a jsou ve znění publikovaném soutěžícími

A jak to hodnotí žáci?

„Vnímáme, že se nám podařilo ovlivnit některé spolužáky z hlediska více svědomitého chování ke snižování CO2. Jsme také rádi, že jsme pomohli k rozšíření povědomí o této problematice. “

„Mé závazky z minulé mise se již staly součástí mého života a má rodina se některé z nich ode mě začíná i učit. Zamýšlím se i nad dalšími účinnými závazky, a tak je možné, že svou uhlíkovou stopu dostanu ještě níže.:)“¨

„Super bylo také snižování uhlíkové stopy a zjistili jsme, že v tom nevědomky pokračujeme automaticky dále.“

„Množství [biouhlu], které jsme vyrobili, bychom museli vyrobit ještě skoro 6000 krát, abychom vyrovnali již naši vylepšenou uhlíkovou stopu. To máme teda jestě co dělat! :D“

„Hrdina je každý, kdo pomáhá planetě!“

„Byla jsem příjemně překvapená, a cením si toho, že si problému všímá i okolí. Je totiž důležité, abychom proti problému klimatických změn bojovali společně.“

„Asi nejvíc se nám povedla spolupráce s panem z magistrátu, jsme zvědaví, jaký parkovací dům tu nakonec postaví a doufáme, že bude aspoň trochu podobný tomu našemu zelenému. “

Ukázky studentských výstupů: Textové výstupy:
Materiály neprošly jazykovou úpravou a jsou ve znění publikovaném soutěžícími